نشست صمیمانه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با کارشناسان اداره کل ورزش و تندرستی به مناسبت هفته تربیت بدنی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۴ کد : ۴۴۱۰۹ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۲۸
نشست صمیمانه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با کارشناسان اداره کل ورزش و تندرستی به مناسبت هفته تربیت بدنی
نشست صمیمانه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با کارشناسان اداره کل ورزش و تندرستی به مناسبت هفته تربیت بدنی

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و تندرستی، چهارشنبه 2 آبان نشست صمیمی و دوستانه ای بین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مسئولین و کارشناسان اداره کل ورزش و تندرستی به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد. 

در این نشست دکتر نوری مدیر کل ورزش و تندرستی دانشگاه ضمن خوش آمد به حاضرین  گفت: افزایش فعالیت‌های ورزشی عاملی جهت افزایش نشاط در سطح دانشگاه‌ است. ورزش با بهره‌گیری از انگاره‌های پهلوانی و آموزه‌های سنتی ما می‌تواند قانون‌مداری را در جامعه تقویت کند.

ایشان ابراز داشتند ورزش می‌تواند در تقویت همبستگی ملی نیز نقشی اساسی ایفا کند؛ به‌طور مثال، اهتزاز پرچم کشور در یک رویداد ورزشی می‌تواند احساس غرور ملی را برانگیزد. ورزش به‌ عنوان یک صنعت در دنیا شناخته می‌شود و یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، توسعه ورزش در کشورها است. دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی به‌ عنوان دانشجویانی بین‌ رشته‌ای، با مباحث گوناگونی آشنا می‌شوند که تأثیر بسیاری بر رشد شخصی و اجتماعی آن‌ها دارد.

رئیس هیات ورزش‌های دانشجویی استان تهران گفت؛ سن شکوفایی در رشته‌های ورزشی معمولاً بین ۲۴ تا ۲۵ سالگی است. بنابراین، اگر بتوانیم فرآیند استعداد‌یابی ورزشی را به‌خوبی در بین دانشجویان انجام دهیم، می‌توانیم قهرمان‌پروری کنیم. در این مسیر، بسیاری از دانشجویان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و مسیر زندگی خود را به سوی هدفی مشخص تغییر خواهند داد. از سوی دیگر، ما همکارانی داریم که به‌دنبال حمایت از فرزندان خود در حوزه ورزش هستند تا ایشان را به مکان‌های ایمن و مطمئن هدایت کنند؛ در این زمینه، باشگاه ورزشی دانشگاه تهران می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. علاوه بر این، ما می‌توانیم میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی را بپذیریم و در این عرصه نیز فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

در ادامه جلسه دکتر نصرتی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت بدنی به کارشناسان اداره کل ورزش و تندرستی ابراز داشتند یکی از مهم‌ترین محورهای پیگیری در سطح کلان در دانشگاه تهران، به‌خصوص در ۱۰ سال اخیر، مقوله ورزش و تندرستی است. این امر به‌ صورت ویژه ای اهمیت دارد چرا که ورزش موجب نشاط و سرزندگی در میان همکاران و دانشجویان خواهد شد. دانشگاه تهران نزدیک به ۵۰ هزار دانشجو و بالغ بر ۶ هزار نفر کارمند دارد و به منظور ارتقاء سلامت این عزیزان، باید تدابیر ورزشی مؤثری در نظر گرفته شود. بر این اساس، مسئولیت این تدابیر ورزشی بر دوش اداره کل ورزش و تندرستی دانشگاه است. همچنین، در جریان هستم که در چارچوب این تحولات رو به رشد در حوزه ورزش دانشگاه، قرار است اتفاقات خوبی رقم بخورد، از جمله افتتاح مرکز ورزش‌های قدرتی که انجام شد و سایر مراکز، که در ماه‌های آینده محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه گفت؛ هدف ما ایجاد نسلی امیدوار و منسجم در بستر ورزش و تندرستی است که بتواند با نشاط و انرژی بیشتر در مسیر پیشرفت دانشگاه گام بردارد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.