همچنان در صدر؛ افتخارآفرینی کاروان ورزشی دانشگاه تهران در شانزدهمین المپیاد ورزشی کشور

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۲۹۸۸ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۹۰
در ادامه مسابقات المپیاد ورزشی در اصفهان کاروان ورزشی دانشگاه تهران در پایان روز هفتم رقابت‌ها جنگنده و پرتوان در میدان رقابت
همچنان در صدر؛ افتخارآفرینی کاروان ورزشی دانشگاه تهران در شانزدهمین المپیاد ورزشی کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و تندستی، در ادامه  مسابقات المپیاد ورزشی در اصفهان کاروان ورزشی دانشگاه تهران در پایان روز هفتم رقابت‌ها جنگنده و پرتوان در میدان رقابت حضور دارد. ووشو کاران پسر دانشگاه تهران تا این لحظه دو مدال طلای ارزشمند را کسب کردند. سید سامان احمدی در بخش تالو با نمایش زیبا و بی نقص خود دو مدال طلا کسب کرد. این مسابقات در بخش ساندا ادامه دارد. و نتایج قطعی اعلام خواهد شد. این تیم با سرپرستی رضا آزاد هدایت می‌شود.

تیم هندبال پسران دانشگاه تهران صعود مقتدرانه خود به نیم نهایی راه یافت. در مرحله حذفی ۳۱_۲۹ از سد دانشگاه مازندران گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

تیم بسکتبال پسران دانشگاه تهران با شکست رقیب دیرینه اش به فینال مسابقات رسید. تیم پسران دانشگاه تهران با نتیجه۸۷_۸۱ از سد تیم دانشگاه شهید بهشتی عبور کرد و به فینال مسابقات بسکتبال شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور رسید.

در بخش شنای پسران، تیم شنای دانشگاه تهران نخستین روز مسابقات را با مدال شروع کرد.

تیم چهار در پنجاه مختلط تیمی با ترکیب سید امیر کامی شیرازی، محمدحسین معینی فر، ابراهیم امیری، امیرحسین بیک محمدی به مدال نقره رسیدند. تیم شنا با مربیگری سید روح ا.. حسینی، کمک سرپرستمحمدمتین پاکزاد و با سرپرستی فرهاد نیکروان هدایت می شود و مسابقات شنا در ماده‌های دیگر ادامه دارد.

شطرنج بازان دختر دانشگاه تهران تا این لحظه مقام اول مجموع مواد را کسب کردند. ۲۱ مرداد آناهیتا غلامی، پرنیان قمی، آناهیتا زاهدی فر، فاطمه ساداتی موفق به شکست همه تیم های دانشگاه یزد، دانشگاه زندشیراز، فردوسی مشهد و صنعتی شریف شدند و قهرمانی خود را در روز اول رقابتها مسجل کردند. روز بعد دانشگاه تهران رتبه‌های اول، دوم و پنجم ماده برق آسا را کسب کردند. پرنیان قمی در ماده برق آسا با شش پیروزی و یک تساوی قهرمان این ماده شد و طلا گرفت. مدال نقره برق آسا نصیب آناهیتا زاهدی فر شد و بدلیل باخت به هم تیمی خود، پرنیان قمی، نائب قهرمان شد. آناهیتا غلامی هم چهارم شد .تیم شطرنج دختر دانشگاه تهران؛ آناهیتاغلامی، آناهیتا زاهدی فر، پرنیان قمی و فاطمه ساداتی می باشند و با مربیگری محمد ابراهیم زاده و سرپرستی فرخ عزیزی هدایت می‌شوند.

در بخش ووشوکار دختر دانشگاه تهران، مسابقات در بخش ساندا، فاطمه حسنی در وزن منفی ۵۶ کیلوگرم  با دو برد در مقابل دانشگاه‌های باهنر کرمان و خواجه نصیر به یک چهارم نهایی راه یافت. صباهاشمی در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم پس از قرعه استراحت در دور اول و برد در مقابل دانشگاه شهید چمران اهواز به یک چهارم نهایی راه یافت. ثنا طاهرخانی در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم با برد مقابل دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز و دانشگاه بیرجند به یک چهارم نهایی راه یافت. همچنین مسابقات بخش تالو در روز آخرالمپیاد، انجام خواهد شد. مربی تیم فاطمه ویسی

 و سرپرست تیم نرگس ضیایی در این دوره از مسابقات تیم را هدایت می‌کنند.

در بخش کاراته دختران دانشگاه تهران کار خود را آغاز کردند و تا پایان روز سهم دانشگاه تهران از رقابتها یک طلا،یک نقره،یک برنز و یک مقام پنجمی بود. نرگس سادات میراحمدی در وزن منفی ۵۰ کیلوگرممدال نقره گرفت، نسرین محمودی در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد، زینب ترکیان در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم مدال برنز را برد و مبیناکیانی در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم به مقام پنجم و کسب یک امتیاز شیرین دست یافت. روز آخرالمپیاد، کاتای انفرادی انجام و نتیجه آن مشخص خواهدشد. مربی تیم راضیه جلیل پور، سرپرست تیم فاطمه شرفی پور و مسئول رشته الهام بهرامی هدایت تیم را بر عهده داشتند.

دختران دانشگاه تهران در بخش دو و میدانی تا این لحظه در صدمتر سرعت فائزه آشورپور

مدال طلا را برای دانشگاه تهران به ارمغان آورد. در پرتاب وزنه نجمه زرگری خوزانی مدال برنز کسب کرد. در هشتصدمتر راضیه یعقوبی مقام پنجم و یک امتیاز کسب کرد، در پرتاب دیسک نجمه زرگر مدال نقره را بدست آورد، در صدمتر با مانع فائزه آشور پور مدال نقره را از آنِ خود کرد. در دویست متر آیدا دهقان مدال برنز بدست آورد. در پرش سه گام پریا باقریان در مقام پنجم ایستاد و دو امتیاز بدست آورد. در پرش سه گام زهرایار محمدی در مقام ششم ایستاد و یک امتیاز بدست آورد. همچنین آخرین روز المپیاد مسابقات ادامه خواهد داشت. بدین ترتیب دانشگاه تهران در بخش تیمی در رشته دوومیدانی  در جایگاه دوم قرار دارد. مربی، دستیار سرپرست و سرپرست این تیم؛ سمانه خمارباقی، فاطمه عادل منش و الهام خوش خبری هدایت تیم را بر عهده دارند.

در بخش تیراندازی، دختران تیرانداز با تفنگ دانشگاه تهرانی  به مقام سوم تیمی و مدال برنز دست یافتند. تپانچه کاران و ادامه رقابت تیراندازان به روز آخر موکول شد. ورزشکاران این بخش؛ مریم مرادی، معصومه ربانی نیا، پریسا اسماعیلی هستند و مربی تیم رقیه الله کرم و سرپرست بهاره مومنیان.

تکواندو کارهای دختر دانشگاه تهران از ۱۶ مرداد بمدت ۴ روز به رقابت پرداختند. ورزشکاران؛ نازنین زهرا ذوالقدر، مهشید داوری، مهسیما معینی منش، راحله زینالی و صبا عالیشاه در پومسه شرکت داشتند که راحله زینالی به مقام دومی و مدال نقره دست یافت و صبا عالیشاه بااختلاف کم از نفر سوم و چهارم ،مقام پنجم را در انفرادی کسب کرد. مربی تیم معصومه حجتی  و سرپرست تیم خانم عیسایی هدایت تیم را بر عهده داشتند.

شنای دختران از ۱۶ مرداد تا ۱۸ مرداد ادامه داشت. در ۲۰۰متر آزاد آریانا کاتبی مقام دوم را کسب کرد. در ۵۰ متر قورباغه روژان اللهی مقام دوم را کسب کرد. در4×۵۰متر آزاد تیمی دانشگاه تهران دوم شد. در ۴×۵۰ متر مختلط تیمی مقام سوم را کسب نمودند. در ۴×۱۰۰ متر تیمی دانشگاه تهران سوم شد و رتبه نهایی تیم شنای دختران دانشگاه به مقام دوم و کسب مدال نقره دست یافتند. شناگرها: آریانا کاتبی، سارا پیشورفرش، راسپینا قویدل، روژان اللهی. مربی تیم سپیده لطیفی و سرپرست مهدیه شبانی.

دختران والیبالیست دانشگاه تهران با بازی مقتدرانه موفق به کسب مدال طلا شدند. دختران دانشگاه تهران جز بازی فینال همه را قاطعانه با نتیجه دو برصفر شکست داد. بازی فینال با نتیجه دو بر یک به نفع دانشگاه تهران پایان یافت و دانشگاه تهران به مدال طلا دست یافت.

بازیکنان؛ سها ابوالحسنی، زهرا صالحی، زهرا اکبری، زهرا ترابی، الهه سادات موسوی، نگین رضائیان، لیلا معینی، مبینا سجادی، فاطمه درجی، یگانه علی آبادی، مطهره علی عرب، صالحه قوی اندام. مربی تیم مریم سرمست، سرپرستی تیم الهام بهرامی و دستیارسرپرست تیم محیا میلانی مهر هدایت تیم را بر عهده داشتند.

تنیس بازان دختر دانشگاه تهران از ۱۶ مرداد تا ۲۰ مرداد به رقابت پرداختند. در بخش دوبل کیاناقصری و یگانه شاوردی مدال نقره گرفتند. شایسته باقری فرد و کیانا قصری عنوان سوم مشترک انفرادی را از آن خود کردند و مدال برنز گرفتند. یگانه شاوردی ، شایسته باقری فرد، کیانا  قصری، آنا کشیشی بصورت تیمی مدال خوشرنگ طلا را از آن خود کردند. کسب رتبه اول تیمی و یک مدال طلا، و در دوبل یک نقره و برنز حاصل تلاش و ارمغان تنیسورهای چابک دختر دانشگاه تهران بود. مربی تیم مریم معظمی علی شاه ، مسئول رشته بهناز صالح آبادی        وسرپرست تیم را فاطمه عادلی منش به عهده داشتند.

تیم بدمینتون دختران رقابت‌های خود را از ۲۱ مرداد آغاز کرد و در انفرادی آزاد؛ ساره امینیان، نرگس افشاری، به نیمه نهایی راه یافتند. در دوبل آزاد تیم دونفره، پرنیا نبوی و یاسمن متاجی به نیمه نهایی راه یافتند. در دوبل دونفره فاطمه صادقی و حدیث قهرمانلو علیرغم شایستگی فراوان در یک هشتم نهایی بازی را به تیم شیراز واگذار کردند. بدمینتون بازان تا این لحظه از رقابت‌ها در مجموع تیمی اول هستند و مدال خوشرنگ طلایی را کسب می نمایند. این رقابتها در ۲۳مرداد ادامه دارد .این تیم با مربیگری بهاره محمودیه، سرپرستی سهیلا ضیابری  و دستیار سرپرست نگین هاشمی هدایت می شوند.

دختران هندبالی دانشگاه تهران بعد از تلاش فراوان و کسب امتیاز ششم به مسابقات خود پایان دادند. آنچه در دختران تلاشگر هندبالیست قابل ستایش بود این که در تمام بازی‌ها علیرغم آسیب دیدگی تلاش کردند. با داشتن روحیه مضاعف و شاد طوری بود که به سایر بازیکنان کاروان روحیه می دادند و امید را همواره تزریق می کردند. بازیکنان تی؛ گل چهره حیدری، هانیه بهنام، انیس قانع پسند، زینب اردستانی، رقیه محمدی، شکیلا زارع، فاطمه مختاری، فاطمه طیبی، سارا شعبانی، تیناجهان پرور، اسما رستمی، عرفانه مومنی نسب، زهرا سادات حسینی. این تیم با مربیگری تیم آزاده گیلانی و سرپرستی ندا خوش خبری هدایت شد.

تیم دختران بسکتبال دانشگاه تهران بعداز تلاش با کسب امتیاز مقام پنجم به کار خود پایان داد. بازیکنان تیم؛ نرگس براری، یاسمین نوروزی، راحیل ظاهری، ساناز زنجیر دار، مائده سفیدکار، نگار نوروزی، نازنین پیرنیا، فرزانه دیهیم جو، دل افروز صادقی، دل آرا صادقی، صبا بلوری فرد، آیدا مخدومی. مربی تیم سوسن فتحی، دستیار سرپرست الیا صابر شیران و سرپرست تیم ندا مومن تیم را همراهی و هدایت می‌کردند.

دختران فوتبالیست دانشگاه تهران چهار بازی انجام دادند و موفق به مقام پنجمی و کسب دو امتیاز برای کاروان ورزشی دانشگاه شدند. تیم فوتسال با بازی دیدنی، براثر ضربات پنالتی شکست خورد.بازیکنان تیم فوتسال؛ زهراشریفی، زهراابراهیمی، صدیقه یعقوبی، عرفانه ملکیان، زهره رخشان، مرجان فیروز بختیان، سارینا ستوده، درسا جمالی، آمنه عابدکیش، درشه محمودیان، سیده رویا کلاتی، پگاه پنج گنج. مربی تیم فرحناز امیرشقاقی و سرپرست رشته سهیلا ضیابری تیم را هدایت می‌کردند.

کاروان دانشگاه تهران با نام "پیشگامان پیشرفت" و با شعار "کوشش، ایثار و پیشرفت" در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور سال 1403 حضور دارد.

 

شطرنج دختران

ووشو پسران

مصاحبه با مربی هندبال دختران

فوتسال دختران


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.