اعطای تندیس مقاومت دانشگاه تهران در بخش ورزش به مهدی ترابی

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۳۹۰۱۷ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۱۱۹
اعطای تندیس مقاومت در بخش ورزش به مهدی ترابی در آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت
اعطای تندیس مقاومت دانشگاه تهران در بخش ورزش به مهدی ترابی

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت که با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ که می‌فرمایند "نظریّه مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ و ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌نشینی کنیم؛ نخیر، نظریّه مقاومت، یک نظریّه اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید ترویج شود." گفت: در راستای این فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران و دانشگاه تمدن‌ساز، وظیفه خود می‌داند برای تبیین گفتمان یا پارادایم مقاومت اسلامی تلاش کند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز در عرصه جهانی شاهد جنگ پارادایم‌ها هستیم، افزود: در یک سوی این جنگ، گفتمان تمدن غرب به سرکردگی آمریکا و کشورهای غربی و در سوی دیگر آن گفتمان مقاومت اسلامی قرار دارد. در دانشگاه تهران وظیفه داریم گفتمان مقاومت اسلامی را توسعه دهیم. در اولین دوره اهدای تندیس دانشگاه تهران به چهرهای تاثیرگذار مقاومت، علاوه بر رونمایی از تندیس شهید سلیمانی از ۲۰ چهره برگزیده نیز تقدیر شد. در این مراسم در بخش ورزشکاران، مهدی ترابی بازیکن تیم ملی و باشگاه پرسپولیس تهران با کسب عنوان ورزشکار نماد مقاومت، تندیس نخستین آیین نماد مقاومت را دریافت کرد.

 گفتنی است در بخش های مختلف ازجمله سیاسی، هنری، دفاعی، رسانه، دانشگاهی، بین الملل و... بیش از 120 نفر کاندید بودند که در پایان 20 نفر تندیس مقاومت دانشگاه تهران را دریافت کردند.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.