اولین طرح استعدادیابی و استعداد پروری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ویژه دانشجویان

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۸ کد : ۳۸۵۷۹ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۵۸
اولین طرح استعدادیابی و استعداد پروری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ویژه دانشجویان پسر دانشگاه تهران برگزار شد
اولین طرح استعدادیابی و استعداد پروری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ویژه دانشجویان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی؛ اولین طرح استعدادیابی و استعداد پروری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ویژه دانشجویان پسر دانشگاه تهران برگزار شد. این طرح روز 20 آذر ماه سال جاری با حضور دانشجویان از دانشکدگان / دانشکده‌های فنی، دامپزشکی، مدیریت، علوم ورزشی و تندرستی، ادبیات و علوم انسانی و روانشناسی و علوم تربیتی آغاز گردید.

این رویداد زیبا ساعت 18 در سالن زورخانه  دانشکده علوم ورزشی و تندرستی با حضور اساتید و پیشکسوتان برتر این حوزه اجرا شد. در ابتدا دکتر کوهی (استاد پیشکسوت این حوزه و عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی) ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان میهمان در خصوص تاریخچه  ورزش باستانی توضیحاتی دادند. دکتر کوهی اشاره کردند که تمامی ادواتی که در این ورزش به کار می‌رود نمادی از وسایل جنگ سربازان باستان ایران است. به طور مثال؛ میل نماد گرز است، سنگ نماد سپر و کباده نماد تیر و کمان است تا افراد قبل از ورود به جنگ آمادگی جسمانی و تمرینات ابتدایی کار با وسایل جنگی را داشته باشند.

در ادامه مرشد زرشکیان فرزند مرحوم رضا زرشکیان (بنیانگذار ورزش باستانی در دانشگاه تهران) در خصوص قوانین این ورزش و شرایط حضور دانشجویان در این حوزه به نکاتی اشاره کردند. زرشکیان یادآور شد این ورزشی در 78 کشور تدریس می شود و دارای فدراسیون بین المللی است. ایشان پیشنهاد دادند برای آموزش دانشجویان، اولین دوره آموزشی ویژه  دانشجویان در سطح دانشگاه اجرا شده و پس از اجرا مدرک معتبر ارائه گردد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.