انجمن های ورزشی در دانشگاه تهران

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۹ کد : ۳۸۰۳۰ خبر
تعداد بازدید:۳۸
ایجاد انجمن های ورزشی در دانشکدگان/دانشکده ها به منظور توسعه ورزش
انجمن های ورزشی در دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی؛  با توجه به نشست‌ها و جلسات اختصاصی کارشناسان این اداره کل با مسئولین ورزش در پردیس‌ها/دانشکدگان/دانشکده‌ها (قالبا معاونین فرهنگی دانشجویی) و طرح موضوع لزوم ایجاد انجمن‌های ورزشی و اهمیت و جایگاه کاربردی ایشان، دو دور انتخابات در نیمه اسفند ماه 1401 و خرداد ماه سال جاری برگزار گردید که نتایج به شرح زیر می‌باشد:

 

نتایج دو دور انتخابات انجمن های ورزشی در دانشگاه

 

گفتنی است؛ در کشورهای توسعه یافته مشارکت دانشجویان در انواع کارها و پروژه‌ها، جزئی از الزامات دوره دانشجویی است. این موضوع همان کار عملی است که دانشجویان پزشکی می‌بایست در خلال دوران دانشجویی طی کنند اما، در رشته های دیگر کمرنگ مشاهده می شود. دانشجو در دوره کارورزی با مفاهیم زیر آشنا می شود:

 

1. تجربه عملی: دوره های کارآموزی فرصتی برای دانشجو فراهم می کند تا تجربیات عملی و واقعی در زمینه تحصیلی خود کسب کنند. این تجربه عملی به آنها اجازه می دهد تا آنچه را که آموخته اند در یک محیط عملی تر به کار ببرند و درک و مهارت های خود را افزایش دهند.

2. توسعه مهارت: در طول دوره کارآموزی، دانشجویان می توانند مهارت های حرفه ای خود مانند ارتباطات، کار تیمی، حل مسئله، مدیریت زمان و مهارت های فنی خاص صنعت را توسعه و اصلاح کنند. این مهارت ها می تواند آنها را در بازار کار رقابتی تر کند.

3. شبکه سازی: دوره های کارآموزی اغلب این شانس را برای دانشجویان فراهم می کند که با متخصصان رشته خود ارتباط برقرار کنند. ایجاد روابط با کارشناسان صنعت، مربیان و همکاران می تواند درها را به روی فرصت های شغلی باز کند و مراجع یا توصیه های ارزشمندی را در آینده ارائه دهد.

4. آشنایی با صنعت: با کار مستقیم در یک محیط حرفه ای، دانشجویان  می توانند بینشی در مورد شیوه ها، روندها و فرهنگ صنعت مربوط به خود کسب کنند. این دانش در مصاحبه های شغلی ارزشمند است، زیرا درک و اشتیاق آنها را برای این رشته نشان می دهد.

5. تقویت رزومه: داشتن تجربه کارآموزی در رزومه می تواند آن را برای کارفرمایان بالقوه جذاب تر کند. این نشان می دهد که دانشجو دارای تجربه مرتبط است و در جستجوی قرار گرفتن در کار عملی در زمینه انتخابی خود فعال بوده است.

6. افزایش فرصت های شغلی: بسیاری از سازمان ها از دوره های کارآموزی به عنوان خط لوله استعدادیابی استفاده می کنند. اگر یک کارآموز خوب عمل کند، ممکن است پس از فارغ التحصیلی فرصت هایی برای استخدام تمام وقت وجود داشته باشد. دوره های کارآموزی می تواند به دانشجویان کمک کند تا ارتباط برقرار کنند و شانس آنها را برای فرصت های شغلی در همان شرکت یا صنعت افزایش دهد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.