برگزاری کارگاه هم اندیشی دانشگاه، سبک زندگی در اداره کل تربیت بدنی دانشگاه

برگزاری کارگاه هم اندیشی دانشگاه، سبک زندگی در اداره کل تربیت بدنی دانشگاه

تعداد بازدید:۱۴۰
این کارگاه یک روزه، با حضور مدیران، دانشجویان و کارشناسان ورزش دانشگاه تهران و دانشگاه های استان تهران برگزار شد.
برگزاری کارگاه هم اندیشی  دانشگاه، سبک زندگی در اداره کل تربیت بدنی دانشگاه

روز سه شنبه 13 تیر 1402، کارگاه تخصصی ورزشی یک روزه، توسط مرکز آموزش های کاربردی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر رضا نوری مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه و دبیر منطقه یک ورزش دانشگاه های کشور، ضمن خیر مقدم به حاضرین، برگزاری این کارگاه تخصصی را در راستای برنامه های ناظر بر رویکرد علمی اداره کل تربیت بدنی و دبیرخانه منطقه یک دانست.

وی همچنین با تاکید بر نقش و جایگاه نهاد دانشگاه، بر تاثیرات فوق العاده  ورزش در پایه ریزی و تقویت سبک زندگی سالم تاکید نمود.

دکتر نوری با ارائه آمار و سرانه های کلان ورزش، بهره گیری از این ابزار نیرومند به منظور کاهش ناهنجاری ها، سلامت عمومی، تقویت نشاط و شادابی جامعه بویژه کودکان،  نوجوانان و جوانان را ضروری دانست.

در ادامه، دکتر مهدی آقاپور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدرس دوره، بر ضرورت برگزاری نشست های علمی به منظور  بررسی عالمانه مسائل و معضلات اجتماعی و یافتن راه کارهای علمی و در نهایت حرکت به سمت سبک زندگی سالم  تاکید نمود.

طبق برنامه عملیاتی کارگاه، شرکت کنندگان در دوره در 6 کارگروه تخصصی ذیل تقسیم بندی و در بخش دوم کارگاه به طرح مسائل و معضلات و چالش های ورزشی در خصوص عنوان کارگروه پرداختند. این کارگروه ها عبارت بودند از:

  1. کارگروه ورزش قهرمانی
  2. کارگروه ورزش همگانی
  3. کارگروه ورزش بانوان
  4. کارگروه تربیتی ورزشی
  5. کارگروه فرهنگی ورزشی
  6. کارگروه آموزش ورزشی

در بخش سوم برنامه، نمایندگان کارگروه های 6 گانه به ارائه جمع بندی و نتایج مسائل طرح شده در کارگروه پرداختند و  در نهایت بیانه گروه را تقدیم دبیرخانه کارگاه نمودند.

گزارش کامل و خلاصه مباحث و بیانیه های تلخیص شده توسط مرکز آموزش اداره کل تربیت بدنی جهت استفاده عموم منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است در این کارگاه، مدیران و کارشناسان دانشگاه های تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، شاهد، شهید مطهری، هنر تهران، صنعتی شریف  علوم قضائی و خدمات اداری حضور داشتند و پذیرایی میان وعده و ناهار برای تمامی حاضرین در کارگاه تدارک دیده شد.

 همچنین گواهی طی دوره برای تمامی شرکت کنندگان صادر گردید.

طبق اعلام اداره کل تربیت بدنی، برگزاری این نشست های علمی تداوم خواهد داشت.


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.