نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و "آیین تعیین نخستین پهلوان دانشجوی دانشگاه تهران"

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۳۴۲۰۹ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۲۲۶
نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و "آیین تعیین نخستین پهلوان دانشجوی دانشگاه تهران"

نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و "آیین تعیین نخستین پهلوان دانشجوی دانشگاه تهران" دیروز در شب گرامیداشت مقام شامخ معلم در مجتمع کوی دانشگاه تهران با حضور پرشور دانشجویان، جناب آقای دکتر سید محمد مقیمی رییس محترم دانشگاه تهران، جناب آقای سردار باران چشمه رییس محترم فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، مهندس عرب رییس محترم هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران، جناب آقای حمید استیلی از پیشکسوتان ارزشمند، اعضای محترم هیئت رییسه دانشگاه تهران و جمعی  از پیشکسوتان ورزشهای پهلوانی برگزار شد.

 

 

توجه به ورزشهای پهلوانی و احیای رسوم و آداب ایران اسلامی از ضروریات دنیای امروز است و دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی و دانشگاه پیشرو، همواره نوآوری در عرصه های گوناگون را در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی جز ماموریت های خود می داند.

 

 

 پس از رقابت فشرده و نفس گیر 31 دانشجو از دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران، در نهایت سید محمد رسول حسینی از دانشکده الهیات به عنوان نخستین پهلوان دانشجوی دانشگاه تهران معرفی شد.

 

 

در حاشیه این مراسم نیز ورزشکاران ملی ورزش‌های زورخانه‌ای به هنرنمایی پرداختند، این موضوع یادآور آمیختگی این دو ورزش؛ کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که همان سنت و آئین ایران باستانی است. همچنین این مراسم که با پوشش خبری رسانه ها همراه بود، دکتر مقیمی و سردار باران چشمه در خصوص راهکارهای توسعه ورزش پهلوانی در دانشگاه تهران و جامعه دانشگاهی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

 از سوی دیگر دکتر نوری مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه اشاره کردند این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه های کشور برگزار شد و این اداره کل در نظر دارد، نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی دانشگاه های استان تهران را در مهرماه و مسابقات کشوری دانشجویان را با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نیمسال دوم سال تحصیلی برگزار نماید. 

 


( ۴ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.