آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی افتتاح شد

۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۳ کد : ۱۴۴۳۸ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۵۸۸
با حضور رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان، آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی افتتاح شد.
آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی امروز (۲۱ دی ماه) با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، دکتر ناصر سلطانی، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی، دکتر واحدی زاده مدیرکل تربیت بدنی و جمعی از مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تیراندازی برگزار شد.
در این مراسم دکتر مهدی حسنلو، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده‌های فنی، گفت: «پرداختن به ورزش و مسائل مربوط به آن یکی از دغدغه‌هایی است که با توجه به محدودیت‌های مالی، در دانشگاه‌ها همواره در حاشیه قرار گرفته است. بضاعت دانشکده‌ها و پردیس‌ها هم معمولاً به گونه‌ای است که تمایل دارند تا بودجه‌های در اختیار را در امور ضروری‌تری هزینه کنند».
در ادامه هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی وزارت علوم، نیز بیان کرد: «خشنودیم که دانشگاه تهران با راه‌اندازی خط تیراندازی برای دانشجویان این تسهیلات را فراهم آورده است. رشته تیراندازی جزو رشته‌های اصلی یونیورسیاد دانشجویان است. در دوره قبلی مسابقات که در ناپل ایتالیا برگزار شد، نخستین مدال تپانچه دانشجویان در تاریخ ورزش کشور توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا به دست آمد».
وی تصریح کرد: «فدراسیون ورزشی دانشجویان، کمک به توسعه این رشته را جزو وظایف خود می‌داند و این آکادمی که امروز در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران راه اندازی شده است را می‌توان به‌عنوان پایگاهی برای برگزاری مسابقات دانشجویان در نظر گرفت. برای تجهیز این مرکز، حتماً نهایت تلاش خود را خواهیم کرد، عقیده ما این است که دانشگاه‌ها باید بتوانند در لیگ کشوری شرکت کنند. همچنین در این زمینه لیگ دانشجویی نیز راه‌اندازی شود تا دانشگاه‌ها بتوانند با یکدیگر این رویداد را برگزار کنند. امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی در این زمینه با دانشگاه تهران داشته باشیم».
گفتنی است سالن تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دارای خط تیر با ۱۱ سیبل الکترونیکی با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی پیشرفته و دانش فنی روز دنیاست. سیبل‌های الکترونیک این سالن، جزو تجهیزات مدرن تیراندازی در دنیا محسوب می‌شود که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مختصات محل برخورد گلوله به هدف را با دقت بسیار بالا و به‌صورت آنی محاسبه کرده و در مانیتور تیرانداز نمایش می‌دهد. یکی از مزیت‌های سیبل‌های به کار گرفته شده در این سالن در مقایسه با روش‌های سنتی، این است که احتمال خطا و تفسیر عامل انسانی را رفع کرده و فاصله زمانی بین شلیک و اعلام نتیجه را به صفر کاهش می‌دهد. این سالن، با سیبل‌های فاصله ۱۰ متر (AS10)، به منظور کار با سلاح‌های بادی (کالیبر ۴.۵) طراحی شده و می‌توان آن را به‌صورت انفرادی یا برای برگزاری مسابقات رسمی فدراسیون تیراندازی بر اساس آخرین قوانین ISSF به کار گرفت.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.