به همت دبیرخانه منطقه یک ورزش دانشگاه های کشور انجام شد:

حضور تیم منتخب وزارت علوم در مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۵ کد : ۱۰۲۳۸ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۷۲۵
حضور تیم منتخب وزارت علوم در مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور

مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور از روز شنبه ۲ آذر الی پنجشنبه ۷ آذر در مخل فدراسیون شطرنج برگزار شد و ۱۰ تیم مطرح باشگاهی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

به پیشنهاد مهندس پهلوان زاده و با موافقت دبیرخانه منطقه یک ورزش دانشگاه‌های کشور، یک تیم منتخب از دانشجویان زیرمجموعه دانشگاه‌های دولتی استان تهران در این رویداد معتبر شرکت کرد.

رده بنده نهایی مسابقات عبارت بودند از:

  1. سایپا
  2. ذوب آهن اصفهان
  3. باشگاه پرسپولیس
  4. فدراسیون دانش آموزی
  5. شرکت مهاب قدس
  6. هیئت همدان
  7. منتخب وزارت علوم
  8. آدرین رشت
  9. بیمارستان زنجان
  10. خراسان رضوی بدلیل فرصت بسیار اندک موجود برای تشکیل تیم و تداخل بعضی از دورها با امتحانات پایان ترم دانشجویان، امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های دانشجویی برای شرکت در مسابقات نبود با اینحال رتبه هفتم، عملکرد مثبتی برای این تیم محسوب می‌شود.

ضمن اینکه تیم منتخب وزارت علوم به لحاظ میانگین درجه بین المللی، در رنکینگ اولیه، در رتبه هشتم قرار داشت و در پایان مسابقات یک پله صعود نمود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در مراسم اختتامیه این مسابقات که در محل فدراسیون برگزار شد، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان و ایلیوم ژینوف رئیس اسبق فدراسیون جهانی شطرنج حضور داشتند.

مهندس مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج نیز با تمجید از حضور تیم‌های مطرح از باشگاه‌های کشور، اعلام کرد مسابقات رسید و برق آسا نیز با همین تیم‌ها در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است ۴ بازیکن دانشگاه تهران در این رویداد معتبر ملی حضور داشتند که شایان رحمتیان، دانشجوی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با کسب ۴ و نیم امتیاز، ارزشمند‌ترین بازیکن تیم بود ضمن اینکه موفق به افزایش ۶۰ واحدی درجه بین المللی آش شد.

‌‌‌‌‌‌‌اسامی بازیکنان تیم عبارت بود از:

  1. شایان رحمتیان دانشگاه تهران
  2. کوشا جافریان صنعتی شریف
  3. امیرعلی غفوریان خواجه نصیرالدین طوسی
  4. حسین تقوی جامع علمی کاربردی
  5. حسین گنجعلی تهران
  6. مریم امیرحکمتی تهران
  7. آناهیتا غلامی اوریمی تهران

مربی و سرپرست: محمد ابراهیم زاده، سرپرست انجمن شطرنج وزارت علوم


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.