به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد سبت روز دانشجو برگزار شد

برنامه آموزش و آشنایی با رشته گلف

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۰۷:۱۳ کد : ۱۰۲۳۷ خبر رویدادهای جاری
تعداد بازدید:۸۳۳
برنامه آموزش و آشنایی با رشته گلف

به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد:

برنامه آشنایی و آموزش رشته مینی گلف در دانشگاه تهران

به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، اداره کل تربیت بدنی دانشگاه تهران با همکاری هیئت گلف استان تهران برنامه آشنایی و آموزش رشته مینی گلف را به صورت رایگان و در دو مرحله برای علاقه مندان به این رشته برگزار کرد.

‌‌‌‌‌‌‌

مرحله نخست این دوره یکشنبه، ۱۷ آذر ماه از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ در خیابان ۱۶ آذر، درب انتظامات، محوطه رو به روی باشگاه کارمندان برگزار شد و یک مرحله آموزش دیگر برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مرحله دوم این دوره آموزشی نیز ۲۱ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در ضلع جنوبی پارک ملت، پایین‌تر از پردیس سینمایی، باشگاه مینی گلف مینیاتور برگزار می‌شود.

آشنایی بیشتر با رشته گلف:

گلف از جمله ورزش‌ها و بازی‌های فضای آزاد است که در آن بازیکنان به طور فردی یا تیمی به‌وسیله چوب‌های مخصوص توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.به طور کلی گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد.

خاساگاه این رشته کشور اسکاتلند است و فدراسیون گلف ایران از سال ۱۳۷۴ تشکیل شده است.

بازی گلف در فضای باز و عموماً در بین درختان و چمنزارها با پستی و بلندی‌های طبیعی انجام می‌شود که این امر باعث آسایش و آرامش درونی فرد می‌گردد.وجود حداکثر اکسیژن و نور طبیعی در محل بازی گلف به ارگانیسم بدن این اجازه را می‌دهد که کلیه دستگاه‌های حیاتی به خوبی انجام وظیفه نموده و در این حالت طبیعتاً قدرت اندیشه و تصمیم‌گیری به مراتب بیشتر از زمان‌ها و مکان‌های دیگر است.

امکان انجام این ورزش از سنین کودکی تا کهنسالی وجود دارد، هر چند که تحرک لازمه جوانی است مع‌الوصف قابلیت استمرار و تکرار مداوم و آهسته این ورزش آمادگی جسمانی را تا سنین بالا حفظ می‌نماید.گلف فعالیتی بسیار مناسب برای کهنسالان می‌باشد زیرا روند اجرا و انجام این ورزش عاری از حرکات تند وفشارهای نامنظم بر اندام‌ها و عضلات بر خلاف ورزشهای دیگر می‌باشد.

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.